• W krainie zwierząt - wycieczka do Rancza w Choinach

• 11 października 2023 roku uczniowie klas I-III wybrali się na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę. Celem wyjazdu były zajęcia edukacyjne w Ośrodku Hipoterapii i Rekreacji Konnej w pobliskich Choinach.

Podczas pobytu dzieciaki mogły pogłaskać, przytulić oraz nakarmić alpaki ich ulubionym przysmakiem, którym jest marchewka, a także zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Oprócz egzotycznych zwierząt spotkaliśmy tam małe kotki. Był też czas na zajęcia plastyczne i przejażdżki na koniach. Zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu sprawiły dzieciom ogromną frajdę. W gospodarstwie czekał na nas gorący posiłek i  przepyszne gofry.

Niezwykła lekcja  w plenerze sprawiła wszystkim wiele radości.

To był wspaniały dzień, pełen emocji i wrażeń.

Lucyna Stanisławek

• Dzień Chłopaka

• 29 września wszyscy chłopcy z naszej szkoły świętowali swój dzień. Jak, członkinie Samorządu Uczniowskiego pamiętały o Dniu Chłopaka i obdarowały ich słodkimi cukierkami oraz uśmiechami. Na korytarzach zaś pojawili się dżentelmeni w krawatach – wszystko po to, aby uniknąć odpowiedzi ustnych i niezapowiedzianych kartkówek.

Również z okazji Dnia Chłopaka, po raz pierwszy w naszej szkole, Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na Dżentelmena Roku. Uczennice klas IV-VIII zagłosowały i w tym roku tytuł ten otrzymali dwaj chłopcy: Mateusz Ruszniak z klasy 7A oraz Marcel Makowski z klasy 6. Natomiast w kategorii nauczycieli, Dżentelmenem Roku został Pan Bartłomiej Wróblewski!

Serdecznie gratulujemy!

Dominika Górnik

• Wycieczka - GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

• W dniu 09.10.2023 r uczniowie klas IV – VII uczestniczyli w jednodniowej wycieczce w Góry Świętokrzyskie.

Pierwszym miejscem naszej wyprawy była  Łysa Góra (inna nazwa to Święty Krzyż lub Łysiec)  – drugi szczyt pod względem wysokości w tych górach. Na szczyt wjechaliśmy małymi melexami podziwiając po drodze Świętokrzyski Park Narodowy. Pani przewodnik zaprowadziła nas na platformę widokową skąd można było podziwiać charakterystyczny element krajobrazu Gór Świętokrzyskich czyli gołoborze. Pokazała także miejsce, gdzie widoczne są pozostałości wału kultowego, jego zadaniem było odgrodzenie słowiańskiego sanktuarium na szczycie góry od reszty wzniesienia. Według legendy to właśnie tu zlatywały się czarownice na słynne sabaty.

Następnie zwiedziliśmy Klasztor Misjonarzy Oblatów, Sanktuarium Relikwii Świętego Krzyża oraz Muzeum Misyjne Ojców Oblatów. Po wykonaniu pamiątkowych zdjęć zjechaliśmy na dół i udaliśmy się do miejscowości o nazwie Święta Katarzyna. Tam zjedliśmy obiad a potem ruszyliśmy doMuzeum Minerałów i Skamieniałości. Mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałą kolekcję minerałów z całego świata, w tym kamieni szlachetnych nie poddanych obróbce szlifierskiej. Słuchaliśmy przewodnika, który ciekawie opowiadał o zgromadzonych tam kamieniach szlachetnych, ozdobnych i przemysłowych oraz tajnikach sztuki szlifierskiej i jubilerskiej. Mieliśmy okazję uczestniczyć w pokazie szlifowania krzemienia pasiastego, przyjrzeć się narzędziom służącym do obróbki kamieni ozdobnych i szlachetnych.

Kolejnym miejscem naszej wyprawy był Park Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno. Mogliśmy zobaczyć miniatury największych budowli na świecie. Wszystkie miniatury wykonane zostały w skali 1:25. Każda z miniatur opatrzona jest tabliczką informacyjną z dokładnym opisem danej budowli. Cała aleja usytuowana jest na wzgórzu. Stojąc już na samej górze wzniesienia mogliśmy podziwiać widok na całą aleję a także okolicę. Na terenie Parku znajduje się także kino 6D. Ruchome fotele, pryskająca woda, wiatr, deszcz to efekty wizualne, które dostarczyły nam wiele wrażeń. To był ostatni punkt naszej wycieczki.

W drodze powrotnej humory dopisywały, dzieliliśmy się wrażeniami, oglądaliśmy zakupione pamiątki i zastanawialiśmy się, jakie miejsca wybrać na kolejną wycieczkę.

Marzena Kluch

• Pożegnanie lata - kl. I-III

• Lato żegnamy, jesień witamy.

Do wspólnej zabawy zapraszamy!”

22 września 2023 roku uczniowie klas I-III wspólnie uczestniczyli w imprezie plenerowej pod hasłem „Pożegnanie lata”.

Atrakcją tego dnia były gry i zabawy ruchowe. Podczas wspólnych zawodów sportowych panowała „gorąca” atmosfera.  Sadzenie i zbieranie ziemniaków oraz bieg z kartoflem na łyżce to najtrudniejsze konkurencje. Dzisiaj nieważny był wynik, liczyła się dobra zabawa.

Ważnym momentem obchodów tego dnia było ognisko i pieczenie kiełbasek. Pobyt na świeżym powietrzu zrobił swoje, wszystkim dopisywał „wilczy” apetyt.

Plenerowa zabawa przebiegała jak zawsze w miłej atmosferze i dostarczyła jej uczestnikom niezapomnianych wrażeń.